dc.contributor.editor | Dąbrowski, Władysław | |
dc.date.created | 2021 | |
dc.date.issued | 1995 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12053/925 | |
dc.description | Kopia cyfrowa, oryginał: Kraków : Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha, 1995 | pl |
dc.description.abstract | Spis treści: Wstęp / W. R. Dąbrowski – s. 7; Rozdział I: Psychologia w szkoleniu żeglarskim / J. Zdebski; Wprowadzenie – s. 9; 1. Motywacja aktywności sportowej – s. 9; 2. Psychologiczna charakterystyka żeglarstwa – s. 13; 3. Uprawianie żeglarstwa jako źródło procesów emocjonalnych – s. 13; 4. Zachowanie się jednostki w sytuacji trudnej – s. 16; 5. Ogólne prawidłowości zachowań w sytuacji stresowej – s. 18; 6. Żeglarstwo a choroba lokomocyjna – s. 18; 7. Jak radzić sobie z frustracją i porażkami – s. 19; 8. Proces kierowania grupą – s. 20; 9. Cechy osobowości sprzyjające efektywnemu kierowaniu grupą – s. 21; 10. Styl kierowania grupą – s. 22; 11. Jak trenować umiejętności społeczne – s. 23; 12. Uczenie się i doskonalenie praktyki żeglarskiej – s. 25; Piśmiennictwo – s. 29; Rozdział II: Pedagogika w pracy instruktora żeglarstwa / W. Srokosz; Wprowadzenie – s. 31; 1. Proces nauczania-uczenia się w przygotowaniu żeglarza – s. 31; 2. Struktura procesu nauczania-uczenia się – s. 32; 3. Uświadamianie celów i zadań nauczania – s. 33; 4. Zaznajamianie z nowym materiałem (wprowadzanie nowych elementów techniki żeglarskiej, nowych wiadomości z nautyki) – s. 34; 5. Uogólnianie wprowadzanego materiału – s. 34; 6. Utrwalanie wprowadzonego materiału, kształtowanie umiejętności i nawyków oraz wiązanie teorii z praktyką – s. 35; 7. Kontrola i ocena wyników nauczania – s. 37; 8. Zasady nauczania – s. 38; 8.1 Zasada świadomości i aktywności w nauczaniu- uczeniu się – s. 39; 8.2. Zasada systematyczności – s. 40; 8.3. Zasada poglądowości – s. 41; 8.4. Zasada stopniowania trudności – s. 42; 8.5. Zasada wiązania teorii z praktyką – s. 44; 8.6. Zasada trwałości wyników nauczania – s. 44; 9. Metody nauczania – s. 45; 10. "Nauczanie bierne" – s. 47; 11. Praca wychowawcza trenera sportowego – s. 47; 12. Autorytet trenera – s. 48; 13. Ogólne zasady wychowania – s. 49; 13.1. Zasada aktywności wychowanka – s. 49; 13.2. Zasada indywidualizacji – s. 50; 13.3. Zasada organizowania zespołu środowiska wychowawczego – s. 50; 13.4. Zasada postawy wychowawczej – s. 51; 14. Metody wychowania – s. 51; 14.1. Metody wpływu osobistego – s. 52; 14.2. Oddziaływanie własnym przykładem – s. 52; 14.3. Wyrażanie aprobaty i dezaprobaty – s. 52; 14.4. Sugestia – s. 52; 14.5. Perswazja – s. 53; 14.6. Metody wpływu sytuacyjnego – s. 53; 14.7. Nagradzanie wychowawcze – s. 53; 14.8. Karanie wychowawcze – s. 54; 14.9. Instruowanie i organizowanie doświadczeń wychowanka – s. 54; 14.10. Przydzielanie ról i funkcji – s. 55; 15. Metody organizowania środowiska społecznego wychowanków – s. 55; 16. Niepowodzenia w pracy trenera sportowego – s. 55; Posłowie – s. 57; Piśmiennictwo – s. 58; Rozdział III: Analiza procesu szkolenia żeglarskiego / W.R. Dąbrowski; 1. Ogólna charakterystyka zadań szkoleniowych w żeglarstwie – s. 59; 2. Klasyfikacja i charakterystyka umiejętności żeglarskich oraz celów szkolenia żeglarskiego – s. 61; Rozdział IV.: Systematyka czynności i manewrów / W.R. Dąbrowski; 1. Zadania dydaktyczne w manewrowaniu jachtem żaglowym – s. 75; 2. Rodzaje nauczania i uczenia się – s. 89; Rozdział V: Harmonogramy szkolenia praktycznego (przykłady) / W.R. Dąbrowski; 1. Harmonogram szkolenia praktycznego na pierwszy stopień żeglarski (bez końcowego egzaminu) – s. 98; 2. Harmonogram szkolenia praktycznego na stopień żeglarza jachtowego – s. 100; 3. Harmonogram szkolenia praktycznego na stopień sternika jachtowego – s. 118; Rozdział VI: Żeglowanie pod nadzorem / W.R. Dąbrowski – s. 122; Rozdział VII: Przygotowanie i organizacja szkolenia żeglarskiego / W.R. Dąbrowski; 1. Plan szkolenia – s. 134; 2. Cel szkolenia – s. 135; 3. Wstępny poziom wiedzy i umiejętności – s. 136; 4. Określenie szczegółowych celów kursu – s. 136; 5. Pomiar dydaktyczny – s. 137; 6. Warunki organizacyjne kursu – s. 142; 7. Wybór metod nauczania – s. 143; 8. Usystematyzowanie materiału nauczania – s. 144; 9. Pomoce dydaktyczne – s. 144; 10. Tematyczny plan zajęć – s. 148; 11. Uwagi końcowe – s. 148; Piśmiennictwo (do rozdziałów III-VII) – s. 150; Załącznik – s. 151 | |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha (Kraków) | pl |
dc.rights | cc-not | pl |
dc.subject | ŻEGLARSTWO | pl |
dc.subject | PSYCHOLOGIA SPORTU | pl |
dc.subject | PEDAGOGIKA SPORTU | pl |
dc.subject | METODYKA NAUCZANIA | pl |
dc.subject | PODRĘCZNIK AKADEMICKI | pl |
dc.subject.other | sporty-wodne | pl |
dc.title | Vademecum instruktora żeglarstwa : psychologia, pedagogika i metodyka nauczania żeglarstwa | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.date.accessioned | 2021-02-23T12:34:51Z | |
dc.date.available | 2021-02-23T12:34:51Z | |
dc.relation.ispartofseries | Wydawnictwo Skryptowe - Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie;nr 134 | |